E-Fatura

E-Fatura Nedir?

Gelirler İdaresi Başkanlığı’nın belirlediği standartla oluşturulmuş, değiştirilemez bir şekilde mühürlenmiş, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip belgedir.

 

E-Faturanın Avantajları Nelerdir?

  1. Kağıt kullanımını ortadan kaldırır.
  2. Giden ve gelen faturalar hakkında anında ulaşabilme olanağı sağlar.
  3. GİB’e yapılacak yasal bildirim zorunluluğunu otomatikleştirir.
  4. Fatura takibinin çok daha kolay yapılabilmesi.
  5. Çok merkezli firmaların fatura takibinin tek bir sistemden yapılabilmesi.
  6. Faturayı orjinal haliyle saklayabilme imkanı sağlar.
  7. İş sürecini hızlandırır.

 

Delta Logos ~ E-Fatura Çözümü Hakkında

  • Faturaların portal üzerinden oluşturulması,
  • Fatura programlarıyla entegre olması halinde portal dışından faturanın oluşturulabilmesi,
  • Oluşturulan faturanın yetkiler dahilinde tek tıkla mühürlenip gönderilmesi ve takibinin yapılması,
  • Gönderilen faturaya anında ulaşabilme, görüntüleyebilme, çıktı alma imkanı sağlama,
  • Gelen faturayı görüntüleyebilme, çıktı alabilme ve arama paneli kolaylığıyla anında ulaşabilme,
  • Gelen faturanın ticari fatura olması durumunda onay veya red yanıtı gönderebilme,
  • Ticari fatura yanıtlarının takibinin yapılması,
  • Kabul edilen faturanın, entegre edilen muhasebe ve benzeri programlara aktarılması,
  • Kullanıcı tarafından belirlenen vergi numaralarına göre gelen faturanın ilgili kullanıcı gruplarına iletilmesi, eğer vergi numarası belirlenmemişse daha sonra ilgili gruba atanması,
  • Yetkiler dahilinde belirlenen faturalara sadece ilgili kullanıcıların ulaşabilme imkanı,
  • Faturanın geldiğini ve otomatik veya kullanıcı aracılığıyla atanmasının mail yoluyla bilgilendirmesi,
  • Gelen veya giden faturanın mühür ve GİB standartına göre kontrollerin yapılması, uyumsuzluk görülmesi halinde olumsuz sistem yanıtının gönderilmesi yapılmaktadır.